۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۱۴

معاون دبیر کل خانه کارگر ایران:

۵۰ درصد از حوادت کار مربوط به صنعت ساختمان است

۵۰ درصد از حوادت کار مربوط به صنعت ساختمان است

ساوه- معاون دبیر کل خانه کارگر ایران با بیان اینکه ۵۰ درصد از حوادت کار مربوط به صنعت ساختمان است، افزود: شمار بازرسان واحدهای تولیدی و معادن باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صادقی شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت کارگران جان باخته در حادثه انفجار معدن طبس در خانه کارگر شهرستان ساوه افزود: شمار بازرسان کار که مسئولیت بررسی ایمنی محیط فعالیت کارگران را دارند بسیار کم است و نباید در خط مقدم واحدهای تولیدی بویژه معادن پرخطر نیروی انسانی بکار گرفته شود.

وی افزود: برخی کشورها با بکارگیری ربات‌های انسان نما به دنبال کاهش حوادث در راستا هستند چرا که از نظر آنها انسان‌ها مهم و باارزش است.

معاون دبیر کل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از حوادث کار مربوط به صنعت ساختمان است، افزود: با تعداد کم بازرسان کار نمی‌توان کارگاه‌ها و واحدها را کنترل کرد.

وی گفت: اکنون حدود ۱۰۰۰ بازرس کار داریم این در حالی است که تعداد کارگاه‌های بزرگ و کوچک بسیار زیاد است، در صورتی که مکرر این واحدها بازرسی شوند قریب به بیش از ۵ سال طول می‌کشد که یک کارگاه بازرسی شود، چرا که تعداد بازرسان کم است.

صادقی با بیان اینکه معادن باید بازرسی مداوم داشته باشند و سیستم‌های مختلف مورداستفاده آنها بررسی شود، افزود: باید نیروی کار آموزش ببیند و سیستم‌ها به روز باشد و بازرسی‌ها نیز مستمر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: باید مکانیزم‌های بازدارنده داشته باشیم و به دغدغه‌ها توجه شود، ضروری است کارگران نیز خودشان از حقوق یکدیگر دفاع کنند، به طور حتم اگر ما از حقوق خود دفاع کنیم کارفرمایان و مسئولان نیز به حقوق ما توجه می‌کنند.

معاون دبیر کل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر افزایش تعداد بازرسان گفت: کارگران ما با مشکلات مختلفی روبرو هستند ،۲ ماه پیش حادثه معدن شازند و امروز طبس را داشتیم، نباید اجازه داد این روند ادامه داشته باشد دنباله‌دار شود.

قشر کارگر حامی نظام هستند

امام جمعه ساوه نیز در این مراسم گفت: جان مردم به ویژه کارگران معدن که برای معیشت خانواده به عمق چند صدمتری زمین می‌روند، برای ما ارزشمند هستند باید جانباختگان و بازماندگان آنها را با احترام ویژه تکریم کرد.

حجت الاسلام علی رحیمی با اشاره به جایگاه قشر کارگر گفت: طبقه کارگر حامی و پشتیبان نظام هستند، بنابراین رسیدگی به مشکلات این قشر زحمتکش برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، ضروری است.

کد خبر 6244049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha